Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Thursday, May 20, 2010

Loji Nuklear Di Hulu Tembeling

Dalam blog saya, saya mencadangkan pembinaan loji nuklear dibina di Hulu Tembeling. Baca sini.

Pembaca boleh baca sendiri hujah saya diblog berkenaan. Di sini saya ingin menekankan mengapa saya pilih Hulu Tembeling.Ini kerana Hulu Tembeling merupakan tempat terpencil. Jika berlaku kebocoran seperti di Chernobyl tidak akan memberi kesan kepada ramai penduduk Jerantut.

Mungkin orang akan tanya apa nasib pengundi Hulu Tembeling? Mereka perlu dipindahkan. Ini kerana dengan jalan yang belum ada lagi, kos maintance penduduk Hulu Tembeling sangat tinggi. Jika KP hendak mudik mengambil masa yang lama. KP yang selalu sibuk tidak sesuai mudik selalu dengan menaiki bot saja. Selalu KP akan menyewa helikopter. Cuba bayangkan berapa kos menyewa helikopter.

Dengan terbina loji nuklear di Hulu Tembeling, selain boleh memakmur dan mengkayakan ekonomi Jerantut, dapat juga menyelesaikan masalah kehendak jalan ke Hulu Tembeling. Penduduk akan diberi penempatan di Taman Negara. Ini boleh mengurangkan masalah ADUN yang kena menjaga pengundi dua tiga kerat saja di Hulu Tembeling sana.

Selama ini pengundi Hulu Tembeling membebankan wakil rakyat. Wakil rakyat dari zaman Chu Rahimah hingga ke Mat Jaafar dan kini Dato' KP menerima beban menjaga penduduk Hulu Tembeling yang suka demand macam-macam. Jika setakat duit ringgit KP boleh cari tapi jika sampai hendak ke jalan yang menelan kos ratus juta sangat membebankan. Lagipun Hulu Tembeling tidak ada kos ekonomi untuk di adakan jalan. Yang ada cuma nolstalgia orang kampung saja.

Pengundi Hulu Tembeling akan diberi pampasan. Mereka tidak akan rugi apapun. Demi kemajuan seluruh Malaysia dan Jerantut, mustahak mereka bekorban.

30 comments:

Anonymous said...

butuh,pukimak punya kp. aok ingat kome ni anjing ke. awak cuba dtg ke tembeling percaya kalau tak air liur kome semua melekat kat muka aok.

Anonymous said...

Saya tak faham posting Berita Pemuda UMNO Jerantut ini. Sepatut sebagai lidah resmi pemuda UMNO jerantut berita yang dipost menaik kan image KP nya merangkak ADUN TAHAN atau memperjuang dan mengambil peduli pengundi dan penduduk dalam kawasan nya tapi nampak nya memberi liabiliti dan menjejaskan kewibawaan KP. Kenapa WZWH berfikiran terbalik sedemikian, macam Reverse osmosis. Alamat nya sepenggal aje lah. Kata- kata seperti penduduk hulu tembeling membebankan dan mencadangkan membina logi nuklear 1000MW dengan anggaran kos RM 3-9 Bilion ( Macam tak profeesinal saja anggaran nya - termasuk VO dan VOP ke?) seperti ada maksud tertentu unsur ketamakan je. Kalau lagu ini posting lidah pemuda, hancai lah KP awak. Isu dan perkara sedemikian akan menimbulkan kemarahan uRag dRrulug, SPU dan STB, SuaraMajlis. Jangan orang alor tembeling tak membaca blog!. Ini bukan perkara strategi Reverse Psychology.

TQ.

Anonymous said...

Weh matnye posting awok gaye ni, habis lah KP awok tu . Bukan nok angkat malah dilenyek. KP kena le jengook- jengok sikit.Habis lee....ee. meraban lah.

Anonymous said...

wzwh ni kena syabu juga agaknya. aok cikgu je bangang. jgn buat cerita tak lojik mcm ni. habih semua anak buah kp jerantut ni giler mcm bos dia juga. mampus wzwh mintak borang cepat cikgu ni tak berapa betul sgt dah. di minta dato kp jtut anta anak buah kp berubat, habih semua memungkor mcm dato kp juga.

drp: org yg tak mabuk mcm wzwh

Anonymous said...

Nie dah 2 posting BPUJ ( Isu Surat layang dan yang ini loji nuklear di UT) yang membugilkan KP nya sendiri.Dah tak mau lagi ke KP tu?.

Cosmosian81 said...

saja je nak tau...WZWH ni Wan Zamzuri B. Wan Hasnan ke..?

Anonymous said...

yelah keh rasa wan zamzuri wan hasenan lah ni. giler cikgu ni keh rasanya. belajar je tinggi otak letak celah kangkang dompok.kalu x giler mabuk lah gamak nya. macam ayah dia juga menyanyi sampai ke pagi. keh ingat dompok je kuat pedooh rupanya ada pelapis si dompok ni. ahhhhhhh kaum kerabat dia, kena sgt lah tu. kelakar keh membaca pasal teknologi nuklear ni. hari tu dlm facebook dia cite pasal projek ratusan juta,kome tau awk cikgu je tak payah nak tunjuk teror lah. geli keh mendengarnya.wzwh ni supa mak dia juga gila jawatan kat jerantut tpi bila bertanding kalah juga, buat malu company je, berehat kat umah je, awk dah tua. comander tua dlm skuad sayang wanita jerantut. hahahahahhah nak suka keh. ketua wanita tak da org lain ke dah kt dlm wanita tu.

K.DIPANG said...

BPUJ.

Saya sokong bawa pelaburan Jerantut
saya sokong WZWH idea baik, bernas barulah boleh jd pemimpin. Masalah sikit biasa. Tetapi setlah berjaya esuk semua orang angkat ibu jari. Dulu Dr Mahathr ditentang hebat bual KLCC. Tapi bila berjaya semua orang puji Dr M. Apa masalahnya yang sdr bising?,. T qu

Anonymous said...

WZWH+WAWAR =WZWHWAWAR << NUCLEAR GEN>> =>PUNGKOR@PEDOOH=KELENTONG.

Anonymous said...

BPU

Masalah nak bawa pelaburan itu bawalah kalau dah cerdik sangat. Tapi janganlah jadikan orang ulu Tembeling macam sampah saja.Mereka ada maruah, sama ke pampasan dengan nilai sejarah,kubur nenek moyang dan segala kenangan mereka kat situ. Berapa juta nak bayar pampasan?. Tidak semudah nak memindah kambing dari padang kepadang atau pindah babi dari kandang ke kandang. Pemuda fikirlah dengan waras sikit. KP saudara itu memang dah tak waras bila nampak hutan dara nak jadi kawasan balak. Ingatlah.

Anonymous said...

Kah,kah,kah

Wan Zamzuri dah gile agaknya. Kalau tak gila dia memang bodoh. Kalau takpun tengah mabuk kot.

Belajar je tinggi, menghabiskan duit kerajaan je dan memalukan guru di Malaysia dgn tulisan macam ni.

Hancussss la UMNO Jerantut dapat pemimpin mcm ni dan KP yang bodoh..Next election dapat ke PR la semua kerusi di Jtut...hahahaha, kesian nye la UMNO.

KahKahKah....

Anonymous said...

SAYA DARI AJK PEMUDA BAHAGIAN JERANTUT.
SY INGIN MENYATAKAN DI SINI YG SAYA TIDAK TERLIBAT DALAM PENULISAN GILE INI.
SAYA YAKIN DAN PASTI MEMANG KEADAAN SEMUA GILE DLM P.U JERANTUT.
DI SINI INGIN SAYA MENYATAKAN DATO KP DLM KEADAAN TERTEKAN SEKARANG INI. DIA JUGA MENGARAHKAN KAMI SEMUA MENYOROK FAIL BERKENAAN TANAH TERSEBUT. DI SINI SAYA MENYATAKAN JUGA MUNGKIN DIA AKAN TINGGAL KAN PEMUDA JERANTUT. KERANA BELIAU LEBIH TUMPUAN KPD PARLIMEN JERANTUT. SY JUGA INGIN MENYATAKAN DI SINI BAHAWA SY BUKAN BALACI BELIAU PADA MASA INI.
BERJUANG DEMI KEBENARAN

Anonymous said...

BPUJ,

Saya dalah orang kuat kekerja siang malam dengan wan amizan sjak dia jadi ketua pemuda.saya buat apa dia suruh buat. saya pergi mana suruh dia pergi. Tak ada gaji tak ada apa kadang bila dia banyak duit dia ulur lah pada saya paling tinggi rm 50/. saya tak kisah sangat duit2 ni. saya bujang asal ada makan sudah. Bajupun saya pakai T shirt UMNO free pun cukup. saya nak berjuang kerana saya fikir ikut wan amizan dia tulen perjuangannya. Tapi bila lama saya mula perasan dia pegang jawatan itu untuk kepentingang diri sahaja.
kami ramai yang disekeliling kena tipu sesaja. Lepas tu kami disekeliling sibuk kena tahan polis tengah jalan lah kena periksa sana sini macam penjual dadah. BPR pun intip kami. Jadi tak tahan lantas kami cari jalan berhenti semua. Saya sekarang x lagi dengannya. Kadang saya bersama labek kadang saya ikut Tini. Saya rasa pasai sikit dah. Ada kawan saya sama2 dulu sekarang lari menebuas rumput dengan kontrak.Mereka pun lega sekarang. Jadi saya nasihat pada kawan2 yang tinggal tu jangan jadi bodohlah.Ikutlah jejak kami.cabut jangan tak cabut.

Anonymous said...

emm patutlah dia menunggal sekarang. dengar cerita wan zuri pun dah lari yeh? ooh patutlah wan zuri tulis blog lain macam. Mampuslah dompok tu. Kena sumpah dek orang ramai sesaje.

Anonymous said...

Saya sekarang dah kerja sendiri dah dulu saya kerja dengan YB tu. Tapi tak tahan kena pungkau saja. Ada dia suruh saya tunggu helikopter dekat padang besar jerantut sehari suntuk sampai makan nasi bungkus takut helikopter sampai barang2 perabut dia oder dari Itali saya kena angkut. Happah pun tak ada. Saya duduk tanggah langit lepas burung... helang... leppas helang .. kelengking... lepas kelengking.... gagak saja yang lalu situ. Tak daya kena pungkor saya cari kerja lainlah.

Anonymous said...

BPU

kalau kena kencing muka tu bawaklah projek nukelear tu kat sini..

Anonymous said...

Salam.Kalau nak membangunkan ulu tembeling,buatlah jalan raya tu dulu.Dah ada jalan raya mcm mcm lah pembangunan akan dapat di jalankan.Kalau nak buat reaktor nuclear tu koi rasalah mmg cadangan yg paling bodo.Nak risk kan keselamatan org ulu tembeling lah yek ?kalau bocor logi tu biarlah org ulu tembeling yg mati mcm tu?.Tapi penulis juga lupa. di ulu tembeling ni berdekatan dengan Taman Negara. Kalau berlaku kebocoran akan musnahlah hutan tropika ni. Dan kalau hutan ni musnah akan musnahlah jugak umat melayu di malaysia ni.

Anonymous said...

ada cite terbaru pasal dato kp ni yg terbaru.

Berkenaan dgn jiran beliau sendiri. Jirannya ada seekor anjing yg sangat comel jenis baka yg baik. Selalu anjing nya akan bermain dengan kucing dompok di laman rumahnya. Kerana tidak tahan dgn najis muhalazzah anjing tersebut di keluarkan pistol simpanan lalu di tembak anjing tersebut. Terkejut jirannya dgn dato kp tersebut. Dia boleh menembak anjing tersebut dilaman rumahnya, giler tak pemimpin pendek boroi ini. Jiran itu tlh mencerita kpd sy semua yg berlaku pd sy. Boleh kah seorg yb menggunakan pistol sesuka hati. Di minta pihak polis siasat perkara tersebut.

Anonymous said...

dia main pistol pulak. Ramai lah kena tembak lps ni. Kas tgk lain mcm dah sekrg ni dato kp ni giler nya. Demo semua jaga2 lah takut dia main tembak2 pulak.

cosmosian said...

wan zamzuri ni kaki mabuk ke..? Masa sekolah dulu nampak mcm baik je..tak sangka betul saya kalau dia kaki stim.

Anonymous said...

tolong sikit ingat orang hulu tembeling tak ada harga diri ke.kalau kp tak sanggup berkhidmat untuk penggundi yang memilih dia sampai dapat jadi yb tak payahlah jadi yb. ingat jawatan wakil rakyat bapak dia yang bagi ke..sedarlah diri tu sikit pelajaran tak ada yang ada cuma bakat memungkoor aje...zuri nei satu jenis tak sedar diri..tak ke ayah awak asalnya orang ulu tembeling..entah-entah kubur pun kat ulu tembeling.zuri lebih banyak awak bercakap lebih terserlah kebodohan awak..cermin diri agar tidak lupa diri.

Berita Pemuda said...

Saya suka mengulas segala tohmahan tuan2. Sebagai pemimpin, kitq kena berani membuat keputusan dan berani berbeza. Semua idea luarbiasa dianggap gila. Mahathir nak buat Jambatan P. Pinang, KLCC, Putrajaya dan mcm2 lagi. Saya masih berpendapat loji ini memang sesuai dibuat di hulu tembeling. Pandangan saudara di atas bnyk bersifat peribadi. Mmg sah saudara2 ni sakai2 belaka susah nk menjaga sakai2 Jerantut ni. Sbb tu senang ckp ngan org yg ada keturunan

Anonymous said...

Apa omm kata kamih urag uluq temeling sakai? ommni urag kuatk dunpok kan? omm mandi omm kali ni dengan tukey2 omm mandi. Urag derulug letok omm berdua dalam guni campok kelaot je.

Anonymous said...

POLIS...

BPUJ- bERI TAU POLIS TANGKAP JE KP TU DAH TAK BETUL DAH MENTOLNYA.
Adakaha patut sebab anjing dengan kucing berkawan dan kemudian bergaduh dia tembak anjing baka baik jiran cina sebelah rumahnya. Tak patut. Tak patut. Kalau stress pun tak boleh begitu. Hati jiran kena jaga. Ada pistol pakai letup-letup je bahaya. Kalau terbabas kpd orang macam mana?. Kan seluruh malaya gempar. Polis nasihat eluk2 ini kes senjata api bukan boleh buat main. Cadang tarik je lesennya. silap2 esuk tembak orang.Atau minta dia letak pisto diBalai polis. Kalau betu apa yang berlaku.

keturunan wali songo said...

teruk betul pe'el politik bebudak jerantut ni rupanya..! Ada sampai mengejek sakai..! Dasyat betul...patutlah malaysia ni makmur sebab semua keturunan wan, syed je jadi pemimpin...yg takde nama wan bodoh rupanya...mcm sakai..! Huh dasyat betul bijaknya keturunan wan ni yek!

Tapi yg herannya PM M'sia selama ni takde pulak pangkalnya nama wan. Patutnya PM tu kira cerdik la..

Anonymous said...

SAKAI PUN LEBIH ELOK DARI WAN ZAMZURI, AYAH KAKI PEMABUK TERKENAL DI JERANTUT.
CIKGU PULAK TAK PANDAI JAGA ANAK MURID.
ADIK PULAK TERKENAL DENGAN KAKI AIS SYABU.
NAK CAKAP PASAL TEKNOLOGI TAK PAYAHLAH. KAMI ORG TEMBELING TAK NAK MENGAKU AWK ORG TEMBELING SEBAB AWK MACAM MANUSIA TAK BERTAMADUN LANGSUNG. SY NAK TANYA ADA AWK BALIK KE ULU TEMBELING KER, TAK DA KAN.

Anonymous said...

matnye deme maroh amat kat wan zamzuri te..biorla ke dia..mungkin dia ada cite2 nak jadi yang berhormat juga..mana tau, nanti deme juga yg senang.
Soal dia mabuk atau kurang mabuk tu hal peribadi dia...cuma kalu boleh en wan kurangkanlah stim kepala tu...tak elok ngat kita org melayu islam..elokla bertobat mengkalau minum arak atau isap dadah...zaid ibrahim pun ngaku pernah mabuk...

Anonymous said...

pasal apa la pemuda jerabtut pemikiran macam ni... saya asal orang jerantut jugak... rasa nak aktif kat jerantut... tapi bila kenangkan orang mcm ni yang jadi pemimpin sana, sedih la saya

Anonymous said...

salam kepada semua pembaca...
bab projek nuklear ni kita kena pikir lebih mendalam lg...jika kita nk kaji kenapa dulu di zaman nenek myang diaorg x buat.? takut periuk nasi dia (WZWH) kena bubuh pasir ker..kenapa baru kini perkara ini tersebar dgn meluas..? bg saudara WZWH nak cakap tu biarlah berlapik kata org biar lembut gigi dari lidah...kalau berani pegi mudik sekarang jumpa org kampung..klu x kena penerajang jatuh kair sy x tau la...bg dia sdp je ckp projek tu..projek ni...x pyh kaji projek yg bru nk buat la pikir mcmana projek yg dah terbengkalai selama ini pun dahkira baik...dari zaman CHU Rahimah sampai sekarang jalan masih x siap...Zamzuri kata x de pekdoh buat kemajuan kt situ x de ekonomi yg boleh dikenbangkan...selama ni dia tu mkn kt mana..? Datang dr mana..? cuba la jadi org tua yg boleh dihormati oel org lain dan jgn jd yg dibenci org...betul kata sesedara dia ni belajar je tinggi tp otak letak kt kepala butuh dia...org Jipang tu x yoh la dok jilat jubur zamzuri tu x de kemende juga deme dapatnya...last2 deme juga di panggil sakai...projek jalan deme dok dalam hutan tu juga la jwbnya...masa ni yelah dia bagi duit ke deme sbb nk sokongan buat apa yg dia nk buat..dah dpt sok nye campok je deme tu ke luor...x nye pandang nye ke deme...dengor ckp aku ni wahai insan yg belum sedar..kekalkan warisan zaman berzaman kampung kita dari dibelenggu oleh anasir2 yg cuba mencari dan mengaut keuntungan ke atas khazanah dan warisan peningaln nenek moyang kita...buka mata dan celikkan hati kita dari manusia2 DURJANA ini...dia sokong dompok tu nk ke duit je dan projek2 yg ada...cukupla selama ni menipu rakyat...taubat2lah ingatlah rumah kata pegi kubur kata mari...pikir utk generasi akn datang....SALAM ULU CENEH LATA RAOK..

Editor BPUJ said...

Dato' Sdr2,

hah hah hah.. panas perbahasan nampaknya, saya nasihatkan agar sama2 cool masa akan datang. Bagaimana pun luahkanlah perasaan saudara2 agar pilihan raya esuk dapat sama2 buat kerja kerana dahang dan terbuku masing-masing
sudah lepas..