Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Wednesday, June 16, 2010

DATO' WAN AMIZAN JUMPA DATO AZIZAN

CARI JALAN DAMAI


Dato' Wan Amizan selaku Timbalan Ketua dan Ketua Pemuda UMNO Jerantut, dari lapuran sumber boleh dipercayai telah berjumpa empat mata dengan Dato' Azizan Yaakob dibangunan UMNO Jerantut, selepas beliau menggantikan Dato' Safree exco kerajaan negeri Pahang merasmikan mesyuarat Agung Persatuan Seni Silat Gayung Laksmana Malaysia, pada pagi Sabtu 5 jun 2010 yang lalu. Dato' Azizan sebagai YDP Pesaka Jerantut dan juga Timbalan Presisen Gayung Laksmana Malaysia juga hadhir bersama diMajlis tersebut. Pertemuan itu katanya bagi membuka era baru UMNO Jerantut kerana mereka dikatakan tidak bertemu lebih18 bulan dari tarikh pertandingan UMNO Bahagian November 2008.
2. Difahamkan dari sumber dalaman bahawa Wan Amizan sedang mencari jalan damai agar Azizan yang dikatakan menguasai hampir separuh kekuatan UMNO Bahagian Jerantut bersama teamnya Dato'Dr.Shukri Ismail semasa pemilihan UMNO dahulu. Keadaan UMNO Jerantut yang semakin berserabut ini telah mendorong pertemuan tersebut. Tambahan pula pihak pembangkang bertubi-tubi menyasarkan Jerantut sebagai pilihan nombor satu diPahang pada PRU 13 nanti.
3. DiFahamkan juga Dr Shukri telah dilantik sebagai jawatankuasa Biro Politik UMNO Bahagian Jerantut. Formula penyelesaian ini diyakini akan menguatkan semula UMNO Jerantut untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. Ketika penulis cuba mengesahkan daripada Dato Azizan jawabnya " no comment, tunggu dan lihat".

16 comments:

kala jengking malaya said...

Kami adalah penyokong Dato Azizan Yaakob.

kekuatan Dato Azizan memang diakui oleh kebanyakan ahli umno jerantut.
Dato Azizan MEMEGANG kekuatan pemuda pemudi di bahagian jerantut.Beliau juga melatih ramai org2 muda supaya aktif dan pandai mengatur strategi di dlm Umno seperti contoh Faizal Jamlus dari Ulu cheka yg berpendidikan tinggi yg pakar dlm bab agama. Ahmad Murad Idris pakar dlm bidang it dan teknologi masa kini, Azman Mat Yasin yg digelar Azizan Junior pakar dlm perang saraf. Redzuan Mansur yg tidak loket berbelanja demi umno. Ahmad Shah Jamlus sebagai Timb. Pengarah BTN pahang, Adzland Labit telah di beri jawatan pengerusi Perkasa daerah Jerantut dan sy rasa pada pemilihan akn datang byk yg muka2 baru yg bijak pandai akan dikeluarkan oleh Dato Azizan. Byk NGO2 yg di pengerusi oleh Dato Azizan. Saya lihat kekuatannya memang nyata, Tambahan pula beliau adalah org kuat PM kita.Kami lihat beliau adalah seorg yg pandai mengatur strategi bagi memperkukuhkan umno bahagian Jerantut. Sy rasa juga tidak salah jika Dato Wan Amizan Dgn Dato Azizan berbaik demi politik Jerantut. Bah kan Dato Wan Amizan adalah murid kpd Dato Azizan. walau pun kami tau Wan Amizan byk kesalahan yg dilakukan di dlm umno dan rakyat jerantut.

Terpulang kpd Dato Azizan memikirkan apa yg terbaik untuk umno dan rakyat jerantut.

Kami anak2 jerantut akan tetap menyokong kepimpinan DATO AZIZAN YAKOOB. Selamat Berjuang.

Anonymous said...

Dato azizan cuma satu pesan " CURIGA ASAS WASPADA". Boleh pecaya ke? .

Anonymous said...

Editor BPUJ

Salam, betul ke dah bincang? kalau begitu kuat baliklah UMNO Jerantut sebab Dato' Zizan itu memang strategis. Kami rasa ada semangat balik nak kuatkan UMNO, kalau tidak kami rasa nak palar sahaja. Macam mana KU LAN? setuju ke? Kalau tak setuju jadi begitulah UMNO makin lama makin serabut.

Harap terjadi apa yang dirancangan.

Anonymous said...

BPUJTT

Haaah, betul ke ni pemuda?. MERDEKA!!!

||Aku Pemikir|| said...

Salam blogger,

Minta link dan men jadi followernya dan minta jika tuan juga sama link kan dan menjadi follower blog saya. moga dapat bertukar pandangan dan idea.. :)

http://khairul-hafidz-alkhair.blogspot.com/



khairul hafidz,
anak kelahiran Mentakab ,Pahang
UNPAD, Bandung

dunia sama rata said...

tahniah Dato Wan Amizan,berani membuat perubahan untuk kuatkan UMNO hidup UMNO 3X

dunia sama rata said...

saudara kalajengking,sayangnya saudara masih tidak faham antara murid dan rakan politik setahu saya Dato Wan Amizan bukannya murid Saudara Azizan Yaakob tetapi mereka adalah rakan politik,Dato Wan Amizan tidak pernah berguru politik derngan saudara azizan yaakob,kerana kami adalah rakan seperjuangan dahulu,saya tahu siapa guru politik Dato Wan Amizan,dia tidak pernah menjadi murid kepada Azizan Yaakob tetapi rakan yang pernah membantu Azizan Yaakob naik,dimanakah saudara semua pada waktu itu dan kini siapakah penyokong Azizan Yaakob dahulunya yang masih bersama Azizan Yaakob,kenapa kami semua tinggalkan Aziazan Yaakob,saudara semua belum lahir lagi dalam politik Jerantut untuk kenal Siapa Azizan Yaakob,kenapa YH Dato Bazin masih lagi tidak boleh terima azizan Yaakob hingga kini kerana murid derhaka

Muara Sat said...

Editor,

Betul kata kala jengking tu, dia ingat orang tak tau babi betul boroi wamizan tu, setan buleh lupa jasa orang naik kedia pegihh... push, tuish..bangsa anak gampang, kacang lupakan kulit, anak anak haram tuish, anak tak bergeran, anak buluh betong tuish..tuiii..

Bukan kah Dato Azizan yang bawa dalam politik ketika masih mencuri getah buku didduriean hijau lagih?.
kas dulu lahir dan politik sama dah pada waktu itu. Kami nasihatkan Dato Azizan jangan ambil iblis tu nampak lain macam. Tapi Dato zizan degil sekarang padan muka. Budak baka tak baik tu tuiih...tuihs...harrrrk tuish...

Masa lawan Zukarmi, azman tiga penjuru siapa yang tak tidur siang malam? Kena cas disiplin dr sukri dengan dato zizan lah yang bela.. tuish.. babi setan betul. orang tak tau cakap jangan cakap babi!!!.
Lawan Jalal siapa ddibelakang?.. tuish..iblis.. sampai kami kena antar Datop zizan pg ljawatan kuasa disiplin nasib baik lepas.. harrrrk puish...

Kata Dato zizan derhaka pada Bazin.. kami tahulah kami ikut dato zizan.. Dato Bazin tu sapa-sapa saja ada duit dia sokonglah tuiish. Pelacur politik Jerantut zaman lepas perang dunia kedua, sapa tak tau... Sapa miskin jangan rapat. Orang bodoh-bodoh boleh lah tahan lama sikit..puissh ...tuishh. Dia tak sekolah macam wamizan juga sesuailah tuissh....Baru ni kata sokong Dr Sukri, bila hj nazri, zali engineer, wanmizan , ku lan bayar habis last minit semua orang tau... tuish..kering dah air lior ni asik ludah saja.

Dadi jangan anggap kami tak ada pada masa wan mizan masuk politik tu, kami lebih dulu pada dia.... Gampang, babi, setan tuihhhh...pergihhhh. lari jangan dekat kalau hanyir macam wanmizan tu.

Anonymous said...

sabar Muara Sat.Cuba ludah ke muka Dato Wan Hamizan kalau berani..Bior makan penampor kome semua.

Adil said...

janganlah saudara Muara Sat terlampau sentimen kepada Dato W Hamizan.Jika bukan beliau yang bertanding di Dun Tahan kemungkinan besar BN telah kalah.Bagi saya beliau adalah seorang pemimpin yang bijak berpolitik dan tahu asal usulnya.Bagi kami yang menyokong beliau akan terus menyokong beliau kerana kami belum pernah mendapat pemimpin yang berjiwa pemurah seperti beliau.

Adil said...

janganlah saudara Muara Sat terlampau sentimen kepada Dato W Hamizan.Jika bukan beliau yang bertanding di Dun Tahan kemungkinan besar BN telah kalah.Bagi saya beliau adalah seorang pemimpin yang bijak berpolitik dan tahu asal usulnya.Bagi kami yang menyokong beliau akan terus menyokong beliau kerana kami belum pernah mendapat pemimpin yang berjiwa pemurah seperti beliau.

muara sat said...

Adil,

ADIL,Awak sokong kp nak kojoi tu. Orang lain dah cakap pasai ganti dia dah. Murah hatilah tipu sana tipu sini... kalau bukan dia tanding dun tahan pada 2008 sapa-sapa pun menang. jangan anggap dia kuat sangat. sekarang lagi hancus...

muara sat said...

Adil,

Berapa ramai dah awak tampo, kalau setakat kederat nasi makan kena ulur dek wanmizan tu tak payahlah. nak tampo orang.cukuplah. Cakap berbalik-balik dua tiga kali buat apa? cakap sekali tak boleh ke? Lain kali beri komen tu baik-baiklah sikit. Jangan ikut sedap saja. Nak undermind kawan konon tidak ada lagi masa wanmizan mula poltik. awak ingat kawan sapa? kawan dulu sikit menjadi sama dia. Kalau kas ada kelulusan kawan ah wakil rakyat dah. Cakap. Tak tau jangan cakap. Boss awak berani buat perubahan? dok samun tanah rakyat, tanah orang kampung itu awak kata perubahan ? awak tau tak lapuran dah sampai pada seme-seme ejensi golojoh boss awak tu. Silap2 PM datangni kena libbas.

Nak sokong sikojoi tu sokonglah, jangan ngata kawas pulak. Ini muara sat, datang dari kuala sat bukan?. Awak ingat orang sat bodoh ke, satu apa pun tak ada orang kuala sat dapat sejak boss awak tu jdi YB. Nak tayang jet sky kulu kilir pada orang ulu tembeling.sudahlah.

Editor BPUJ said...

Perbahasan terlalu panas. Biasalah pemuda. Sepatutnya berbahas bagaimana untuk menguatkan parti kerana pertemuan dua pihak itu banyak kebaikan pada UMNO. Orang lain tidak rugi apa, yang rugi adalah UMNO. Orang lain tidak perlu risau takut jatuh atau terbuang kerana mereka tidak punya apa2 jawatan. Yang berjawatan siapa? Baliklah pangkal jalan dan renungkanlah.

Dun Tahan said...

muara sat said,saudara mungkin tidak faham perbezaan antara murid dan rakan,saya tidak pernah menjadi murid azizan yaakob,tetapi adalah rakan politik kepada azizan yaakob,kenapa timbul soal saya dibawak oleh azizan yaakob,tahun 1995 ketika azizan yaakob ditentang oleh ishak dollah, saya dan rakan2 telah mempertahankan azizan yaakob,dimana saudara pada waktu itu,ketika azizan yaakob dikenakan usul undi tidak percaya oleh UMNO cawangan sungai tekam Utara tahun 1996,siapa yang pertahankan azizan yaakob ketika itu bukan kah saya sebagai jk pemuda jerantut,ketika pertandingan tahun 2001 azizan yaakoblah yang bertangungjawab membawa zukarmi,setelah hampir sebulan azizan yaakob berkempen dan dah tahu kedudukan bahawa zukarmi abu bakar tidak boleh menang dan zukarmi sudah kehabisan wang yang dibelanjakan maka azizan yaakob pun tahu YBM Tengku Azlan tidak menyokong Zukarmi,dia pun melompatlah menyokong saya,siapa yang bijak disini,tahun 2004,azizan yaakob tidak menyokong saya kerana arahan daripada dr shukri untuk sokong jalaluddin,azizan yaakob tahu jalauddin pun tak boleh menang kerana halim mahasan sokong saya,budak azizan yaakob,arahan untuk kukuhkan jerantut hilir,fahamilah seni politik siapa bijak?kenapa bahasa saudara amat jijik dan kesat,kalau saya bersalah dan berdosa dengan saudara katakan dan tunjukkan apakah kesalahan saya.tuduhan merampas tanah orang kampung yang saudara lemparkan kepada saya tunjukan buktinya kepada saya dimanakah tanah yang saya ambil jangan jadi bacol buktikan.

Muara Sat said...

ADUN TAHAN,

Awak betul tak mengenang budi oranglah. Awak kena renung balik dalam hati awak siapa Dato' zizan. Waktu dia lawan sahak dolah itu kami masih ingat bahawa Dato' Zizan dah kira awal dah paling tinggi sahak dapat 50 undi.kami yang buat kerja tu apa awak tau.Azizan pd waktu itu powerfull siapa lawan dia tak menang. Sapa dia bawa nama jd ajk semua menang. Salah satu awaklah dompok yang dia bawa sekali nama. Kalau awak tak masuk nama kami potong awal2 dah. Pusshh.,..tuisshh. sial.Memanglah awak dengan kami serta zizan kawan bila dah sama2 jd AJK. Kalau tidak awak sapeh.. nak kawan dengan ktua pemuda pd waktu itu. Kawan tu jadi bila awak dah dalam jd AJK. puiishhh...tuiissh.... Waktu lawan Zukarmi Dato Azizan sediakan calon simpanan sebab pada masa itu orang sibuk awak curi balak bila-bila masa kena tangkap.Sebab perangai awak tyu makan haram curi balak tau tak. Azizan tak mau Azman menang tak bertanding.Kalau awak masuk penjara Zuikarmilah yang akan lawan Azman.Faham tak kami ni yang jadi bahalol pd waktu tu awak tau apa. Tak kadar kediri, anak gampang...pusshh , tuisshh.. babi pun tau ibu bapak , anjing pun tau kenang budi ibu tau ka harrk tusshh.

Dr Shukri pun tak pernah sokong jalal, Dt azizan pun tak pernah sokong jalal.. awak binatang pungkar cakap ludah bercabang, anak gampang.....babi pendek . Awak ni betul setan puisssh. Kalau mereka sokong jalal menang jalal jangan cakaplah. Bijak konon. Otak belit penipu awak kata awak bijak tuillll..

Awak nak kami buktikan awak rompak tanah orang? nanti kami akan buktikan, awak nak kami bokti awak bawak lari anak dara orang nanti kami boktikan . Jangan marah nantyi kalau semua keluar. Awak nak kami boktikan awak beli ijazah kemudian tipu semua orang? nanti kami boktikan. puisssh... awak repot polis, polis dah siasat dah. Bukan polis saja yang siasat ada agensi lain sama. 90 peratus isu-isu yang orang cakap, surat layang betul belaka. Be3tul tak dah sodok tanah orang kampung batu balai dah tanda-tanda baru nak mintak? Betul tak awak nak sodok tanah derian hijau yang orang kampung mintak tapi awak tolak? awak jangan temberanglah semua tu ada dalam tangan kami. Kan derian huja itu keluor dalam surat kabar! puissshh. babi, setan haramjadah.

Cakap dngan haramjadah mana bole molek2 sangat.Bahasa apa pun kas guna tak kira sebab awak haramjadah. Kami lebih tua dari awak dalam pemuda, kami taulah seme2 crita jangan soroklah.