Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Wednesday, June 23, 2010

KA SIONG KETUA PEMUDA MCA KURANG AJAR

PERTIKAI LAGI HAK BUMIPUTERA

Pemuda cukup terkilan dengan ketua pemuda MCA yang membangkitkan isu biasiswa melibatkan bumiputera oleh MARA. Masih ada lagi dikalangan parti komponen tidak memahami rasional penarikan balik biasiswa JPA belajar keluar negara kerana hendak menaikan lagi taraf universiti tempatan. Kerajaan dapat menyelamatkan peruntukan yang besar kerana kos bagi pelajar yang belajar diluar negara terlalu tinggi pada setiap pelajar. Jika biasiswa itu dibelanjakan diMalaysia lebih ramai dapat menikmatinya. Ka Siong adalah Timbalan Menteri, mengapa jadi bahalul sangat?. Jika hendak tuntut untuk kaum Cina mengapa hak bumiputera dipersoalkan?. Mintalah pada kerajaan. Mengapa berpijak atas kepala melayu untuk dapatkan itu semua?.
2. Ka siong kena ingat sekarang musim mengukuh parti BN, keadaan sudah menjadi nampak tenang. Janganlah jadi kurang asam sangat. Ingatlah lagi banyak hentam orang melayu MCA akan semakin lemah. Ketua Pemuda apa jika mendukung parti yang lemah macam sekarang. Cubalah fikir lebih luas lagi jangan ikut perangai kurang ajar pada diri itu. Keadaan menjadi keruh semula dengan kenyataan seumpama ini. Nampaknya MCA sudah mengikut jejak langkah Gerakan, akan hilang semua nanti.

Apa kata Datuk Ibrahim Ali ( Presiden PERKASA)
Disalin dari laman blog Dunia Tiger- untuk bacaan penuh sila klik blog Dunia Tiger.

Beliau berkata, Ka Siong sebagai Ketua Pemuda MCA memang berhak membuat desakan terhadap kerajaan namun beliau tidak boleh melanggar sempadan berhubung hak-hak orang Melayu."Kenyataan Ka Siong cukup biadab dan kurang ajar, jelas dia tidak layak berada dalam Kabinet kerana tidak memahami asas Perlembagaan negara di samping bercakap atas dasar perkauman."Ingatlah Ka Siong, janganlah anda mencabar hak orang Melayu yang telah banyak berkorban kepada kaum lain. Sikap biadab anda pasti tersemat dalam hati orang Melayu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.Kemarahan Ibrahim itu berpunca daripada kenyataan Ka Siong sewaktu mengulas pengumuman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) akan menghentikan secara berperingkat-peringkat pemberian biasiswa kepada 1,500 pelajar bagi mengikuti kursus ijazah sarjana muda di luar negara mulai tahun depan.Akhbar The Star pada 16 Jun lalu melaporkan Ka Siong mempersoalkan adakah program biasiswa Majlis Amanah Rakyat (Mara) untuk pelajar bumiputera turut dihentikan seperti biasiswa JPA.Kata Ketua Pemuda MCA itu, jika kerajaan hanya melakukannya kepada biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, ia tidak selari dengan konsep 1Malaysia yang dipromosikan kerajaan. - UTUSAN.(Renungan Rimau : Takyahlah timbul perkara yang sudah dipersetujui bersama di bawah Perlembagaan. Jangan berperangai macam DAP yang mempunyai agenda mereka sendiri. Kita tahu siapa itu Lim Kit Siang, yang pernah bekerja dengan pemimpin utama Singapura. Kita tahu apa yang ada di dalam otak beliau. Oleh itu, tidak hairanlah beliau akan membuat apa saja untuk memastikan rakyat muak dengan BN atau UMNO. Kita perlu memahami mengapa UMNO ditubuhkan iaitu untuk menjaga kepentingan Institusi Raja-Raja Melayu dan memastikan negara ini terus aman sentosa. Satu lagi, kita perlu menentang Si Kitol yang mahu memporak-perandakan bangsa Melayu dan rakyat Malaysia. Mereka mempunyai banyak wajah dan sanggup berbuat apa saja demi kepentingan diri sendiri. Jagalah Malaysia baik-baik.)
at 08:44

4 comments: ( 2 drp: komen kepada artikel Dunia Tiger)

jebat said...
Saudara DTY,Itulah akibatnya jika terlalu berlembut - Beri MUka Sangat.Mana perginya Pewmuda UMNO? - Suadah hilang suara ? dah BISU?.Ini yang saya MENYAMPAH tentang UMNO. Bila membabitkan kurangnya kepentingan MELAYU mereka senyap macam TIKUSM JATUH KE BERAS !!Wujud lah satu parti baru yang menjaga kepentingan MELAYU. Maka kita boleh mengucapkan "bye-bye" kepada UMNO dalam PR 13.Pemuda UMNO dah kehilangan "PUNAI?"Biaw taldo bereh asalkan KERAH.
9:22 AM

Anonymous said...
alahai...kalu dah cina tu cina la jugak...mca dap gerakan ka sama saja...
9:52 AM

WhackdeBugger said...
Anggota komponen BN selalu mencabar hak hak orang Melayu yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Tindakan Wee Ka Siong mempersoalkan hak biasiswa Mara kepada orang Melayu jelas bertentangan dengan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan . Adakah Dato Ibrahim Ali dari Perkasa yang hanya sebuah NGO sahaja yang berani menyelar Wee Ka Siong? Dimanakah peranan UMNO yang sepatutnya mempertahankan hak hak orang Melayu ? Masih relevankah pemuda UMNO yang suatu masa dahulu bertindak sebagai pressure group orang Melayu tetapi kini lesu dan layu saperti deflated group?

1 comment:

Anonymous said...

Orang China memang tak boleh di bagi muka! beri betis mahukan peha! Namun mengapa mereka berani bersikap demikian kerana ada di kalangan bangsa melayu sudah ramai yang menjadi pengkhianat bangsa! Jika keadaan ini dibiarkan berlarutan bangsa Melayu di negara ini akan hancur, bangsa China dll akan bermaharaja lela...Tragedi 13 Mei 1969 mungkin akan berulang kembali!!!!