Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Sunday, June 20, 2010

DENGARLAH KELUHAN BANGSA MELAYU

KERAJAAN DIDESAK CUKUPLAH PEDULIKAN KAUM CINA


Pemuda mebdesak Kerajaan Negeri dan Persekutuan supaya tidak melayan tuntutan kaum cina kerana kita sudah tahu isi perut mereka terhadap gagasan kongsi kuasa mereka terbukti betul-betul menolak BN. Hati mereka sebahagian besar (75%) telah betul-betul hitam terhadap BN. Jika dilayan juga seperti sekarang orang melayu pula akan ‘fade up’ kepada BN.

(2) Pemimpin BN dapat signal merah mereka setiap kali pilihan raya samada PRU dan PRK. PRK Hulu Selangor terbukti secara terang-terang mereka menolak BN. 25% yang mengundi BN itu adalah orang lama yang menempa sejarah susah senang mereka dinegara ini. Golongan baru mereka tidak akan kembali menyokong BN walaupun mereka disumbat macam-macam benda.

(3) Pemimpin BN wajar berbuat sesuatu secara drastik sebagai persedian menghadapi gelombang lebih besar dalam PRU 13. Kelekaan dan keselesaan kerana BN menang undi Melayu dan India menyebabkan BN berkubur dalam PRU akan datang. PKR bukan sebuah parti yang kuat, tetapi kaum Cina telah memberi nyawa kepada mereka.Pengalaman mereka PRU 13 telah mengajar mereka bahawa kerajaan sekuat BN boleh jatuh kerana undi mereka sebagai penentu mana kawasan pilihan raya.

(4) Sebahagian besar orang melayu akan bangkit menentang jika ‘boneka’ mereka mengambil alih Negara. Kita sudah lebih bertolak ansur, timbang rasa beri betis hendakan peha mereka tetap menolak konsep kongsi kuasa. Orang Cina tidak sesuai cara demokrasi. Mereka adalah kaum yang tidak pernah puas dan tidak pernah mengiktiraf hak orang lain.

(5) Sebahagian orang melayu mula resah dan bersuara sekarang libralisasi untuk apa?. Mereka suka dasar libral tetapi mereka tetap benci pada BN. Kerajaan disaran berhenti kan dasar libral. Jika diteruskan Cina lari melayupun lari. Desakan ini bukan tidak ada asas kukuh. Pemimpin harus selidik balik kertas undi diHulu Selagor jika masih tidak percaya. Kaji secara mendalam.

(6) Selepas dua tahun PRU 12, 2008 seluruh akhbar bahasa cina tidak pernah melapurkan hal baik ha BN. Mereka hanya puji dalam sindiran libralisasi sahaja. Itu pun mereka kurang percaya dan ragu. Penulis, pemberita, pengarang dan pendapat semuanya begitu, Mereka kata surat khabar melayu racist, umno racist, Pemimpin melayu racist tetapi satu tindakan pun tidak diambil oleh kerajaan. Hasilnya lihat PRK HS.

(7) Tolak ansur orang melayu sudah dianggap terlalu lemah. Mereka tolak UMNO sampai kedalam dinding. Dayus kalau terlalu mengalah. Sedangkan kuasa masih kuat, mereka berani buat begitu apa lagi sudah tidak ada kuasa. Jangan sesal bila sudah terlambat. Pemuda mencadangkan kepada Kerajaan:

1. Perkuatkan angkatan tentera
2.Kuatkan angkatan polis
3. Ubah kawasan pilihan raya.
4.Tumpu pada orang melayu pembangunan,pendidikan, ekonomi, agama, dan NGO
5. Tumpu pembangunan luar bandar RMK 10.

1 comment:

one one no belen said...

Salam.kalau dah tahu undi BN banyak dari orang melayu kenapa masih memingirkan permintaan orang melayu?Kenapa masih sering menunaikan permintaan bangsa lain sedangkan permintaan bangsa sendiri diabaikan? Jangan tunggu sampai melayu sendiri mengundi pembangkang kerana sikap pemimpin pemimpin UMNO yang bangsat