Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Saturday, June 26, 2010

MUSTAFA MAAROF LETAK JAWATAN NAIB KETUA PEMUDA UMNO BAHAGIAN JERANTUT

Mesyuarat perwakilan PPU Bahagian Jerantut berakhir dengan Naib Ketuanya Mustafa Maarof meletakan jawatan serta merta ketika beliau memberikan ucapan penangguhan kepada sidang perwakilan. Mustafa kecewa kerana dikatakan tidak dapat menjalankan arahan ketuanya Dato' Wan Amizan Bin Wan Abd Razak supaya memaksa perwakilan yang bertanding wakil kePerhimpunan Agung Pemuda UMNO Malaysia (G2) menarik diri dan memberi laluan kepada yang ditentukan oleh Wan Amizan

2. Ini adalah puncak krisis pemuda UMNO Bahagian yang masing-masing dipilih tahun 2008. Mustafa dikatakan tidak menjalankan tugasnya sebagai Naib ketua Bahagian sejak menang jawatan itu hanyalah mencari sebab untuk berundur sebagai Naib Ketua Pemuda. Mustafa juga dilantik mewakili pemuda sebagai jawatan kuasa Bahagian dikatakan hanya hadhir sekali sahaja sejak dilantik tahun 2008.

3. Bagaimanapun, mengatakan bahawa perletakan jawatan kerana beliau gagal menjalankan tugasnya. Beliau meletakan jawatan dalam ucapan terbuka kerana percaya pemuda tidak boleh disekat dari bertanding sebarang jawatan yang diperuntukan oleh perlembagaan parti. Ini adalah sebagai satu protes supaya pemuda harus bebas memilih dan dipilih kerana UMNO adalah parti politik demokrasi dan bukan kominis. Dan Wan Amizan tidak boleh cuba mengamalkan pilih kasih dan kuku besi.

11 comments:

Anonymous said...

mampus lah dato wan amizan.
naib ketua dah tinggal dia. padan muka dompok.
terima kasih musthapa sebab tinggal kaki pungkor yb boroi pemuda ni.
yang lain bila lagi.

ketua penerangan pemuda bila lagi,
yb boroi tu bkn kuat dah. tak payah tunggu.
oooooooo lupa ketua penerangan proksi boroi ni. pemuda jerantut pun panggil dia master proposal, ada sikit program pau duit org ramai., tu je la kerja dia.

kepada zamri setiausaha pemuda fungsi tak tau apa je dlm pemuda, bekas setiausaha pemuda lama hentam ker dia, tp tak reti nak jawab. sy rasa zamri botak ni terus kan facebook dia sebagai TEMBELING TAHAN je.
dia phone ada blog wwww.onetahan.blogspot, sy rasa juga tak payah buat blog sebab bkn nya ada benda menarik yg di tulis. yb boroi menipulah dlm blog tu supaya rakyat percaya apa di tulis.

Anonymous said...

ntah la demeh ni..masalah kecik pun tak boleh nak settle ke..

Anonymous said...

EDITOR,

Biarnya mampuslah kawan setuju mustafa letak jawatan dia tak buat kerja. Jawatan nak tapi tang kerja tak buat. Biar tak ada betul senang buat kira.

Jangan dipujuklah mustafa tu biar begitu. Tak malu ke dah istihar depan semua pemuda dalam mesyuarat resmi nak tarik balik. Hantarlah surat letak jawatan itu cepat baru gentlemen.

Anonymous said...

Atas dasar apa Naib ketua letak jawatan erk??? Katanya gagal mendidik perwakilan. Betul ke??? Bila masa naib ketua didik perwakilan??? berapa kali sebulan dia balik Jerantut untuk mendidik?? Tahukah naib ketua melebihi 60% perwakilan tahun ni adalah muka baru dalam pemuda dan bukannya perwakilan yang "di didiknya" 2 tahun lepas semasa pemilihan?? Nak apa lagi erk sampai nak letak jawatan?? 2 2 orang dia menang G2 dan dengar khabarnya bersungguh betul dia memaksa calon ke tiga menarik diri sampai jual nama dato'. Yang bestnya calon ke tiga tu pun bukan nya perwakilan pun nak goyang kewwww??? Tahu ke dia prosedur menarik diri dari bertanding perlu menghantar surat?? macam mana perwakilan ke tiga nak menarik diri dalam mesyuarat sedangkan dia bukan perwakilan. Akai ada ke??? Hakikatnya anak "didik" dia yang gagal menurut nasihat Ketua Pemuda. NOOOOOOOOOK juga lawan. tapi takde lak Naib ketua nasihat anak "didik" dia menarik diri. Pergi haru ke calon yang bukan perwakilan. Think positively. Kalau rasa tak mampu nak jadi leader jangan jadi leader separuh jalan. Kalau merasa diri gagal mendidik pk dimana kesilapan kegagalan anda. Naib ada segulung Master. Jangan emotional sangat dalam perjuangan. Kias nya mudah. " Apabila bapa menengking anaknya di khalayak ramai bukan bermakna anak itu respect bapanya tapi akan menjadi kurang ajar secara terbuka atau diam..." renung-renungkan dan selamat beramal!!!!!! msg ini di bawakan khas dari HOT FM......

Anonymous said...

letak belaka, naib ketua pemuda dan ajk bhg sekali. baru gentleman, lepas tu bertanding ajk bhg baru power. Walau bagaimanapun kami orang jerantut tetap memerlukan kepimpinan Dato Wan Mizan dan terus mengangkat beliau demi kesejahteraan semua

Perjuangan Ku.. said...

letak jawatan,cara nak cari popular namun jangan salah pendekatan kerana dengan perletakkan jawatan itu akan menimbulkan simpati namun dalam masa yang sama akan ada pihak yang membenci,dalam isu perletakkan jawatan naib ketua pemuda sdr.Mustafa Maarop,ianya terjadi secara spontan tiada paksaan mana2 pihak.

mustafa, seorang anak muda yang mempunyai keupayaan yang amat tinggi bagi memikul tanggungjawab namun perlukan kesabaran dan kesungguhan,serta ketekunan.

soal G2 tiada paksaan untuk menarik diri,semua perwakilan tahu saya tidak memaksa dan kita semua sudah memaklumkan dalam persidangan tiada paksaan dan arahan untuk menarik diri,kenapa pulak yang tidak menjadi perwakilan kat luar tu yang sibuk kalau nak kedudukkan bertanding jangan menyalak diluar.

soal perletakan jawatan Naib ketua tidak menjadi isu lagi kerana telah ditolak semasa ucapan pengulongan saya dan telah disaksikan oleh semua perwakilan.

Anonymous said...

dah dia nk letak jawatan ,,,bior ke lantak ar...dah mmg dia tak boleh buat keje pun....mmg layak dah tu...tp jgn cakap jer...bile mau hantar surat letak jawatan???....

Anonymous said...

letak jgn x letak........suruh razman sidek wat surat......siap cop pesuruhjaya sumpah trus,baru gentleman...oooppppsss lupa,,,,lesen razman dah mampoossss,cukup dh dia merompak duit belia...x yah ssah2 nk sign borang 3,4 inggit....

Anonymous said...

salam..mmg seronok bile dgr ade org nkk letak jawatan ek..pastu ae je org yg akn mencalon kn diri tuk jawatan tersebut...mcmla hebat sgt org tu...klu die da wt keje mcm mustafa xpela..ni ari2 duk ngadap maen poker je,,mcm manela nk wt keje...pikirla weh..

Anonymous said...

ada kr org berangan nk jd nkp ye?saborrr tunggu pemilihan akan dtg,bukan boleh letak2 cm tu jer..org yg bckp ni pun bkn tau menda..maen poker tuh kn lebih baik dari maen menda lain...kah222

k dipang said...

Hari itu kas pegi rumah orang kawin di kampung gol malam. Kas duduk tengok Boss awak dompok maen pokker dengan budak kampung tempat orang kawen tu. Dia YB. ajak orang kg maen huhuhu. Itulah bosss awk.Tapi tak apa mesra rakyat tu ye. Naik ketua ?. Mesti ada yang nak. Aku pun nak jugeh.Sebb jawatan tu kosong. klu mustapa ada pun dia dah lebih 40.Kas akan lawan kali nih..