Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Monday, September 6, 2010

AKHIRNYA ZAID IBRAHIM JADI TARZAN

PKR pro Azmin menuding Zaid sebagai liabiliti kepada PKR. Zaid yang baru setahun jagung masuk PKR cuba mewarnai parti itu tanpa menoleh kiri kanan bahawa ada orang berhak menduduki kerusi no 2 PKR itu.

Zaid tidak percaya bahawa kunci Anwar ada pada Azmin.  Azmin telah memegang kunci itu sekian lama hingga Datin Seri Azizah sendiri pun mengalah.

Setelah meninggalkan UMNO masuk PKR dikira selamat dan mudah untuk merebut jawatan tertinggi kerana kekurangan tokoh akhirnya Zaid jadi Tarzan. Jika tidak terpilih sebagai jawatan Timbalan itu nanti Zaid boleh balik kehutan seorang diri.

Azmin yang melantik Anwar sebagai pengurus kempennya dapat menghidu bahawa Zaid adalah tokoh yang dibelakangnya Tun Daim suatu yang cekap. Ada lagi tangan hitam  dibelakang Zaid sebenarnya untuk melebur PKR dari dalam.

Dengan Orang lain boleh main tetapi dengan Anwar begitu licik, Zaid yang lebur. Kelaut salah, kedarat juga salah . Selamat kembali kealam Tarzan.

No comments: