Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Monday, November 1, 2010

JKR - KERAJAAN PUSAT KE KERAJAAN PEMBANGKANG ?



Kemana pergi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia dan Persatuan Kontraktor Malaysia? sedarkah ramai kontraktor bumiputera ditekan oleh pembangkang ?, Apakah peranan kedua Dewan itu terthadap nasib peniaga-peniaga melayu ?.

Jika Dewan itu tidak lagi berperanan lebih baik gulung sahaja. Jika hanya membuat polisi-polisi untuk memenuhkan kantong sendiri tidak perlu lagi Dewan Perniagaan dan Persatuan Kontraktor bumiputera. Kebelakangan ini nampak Dewan Perniagaan Melayu mengalami 'sindrom bisu'.

Kes Pembinaan Hospital Shah Alam contohnya, tidak terdengar suara-suara kedua-dua Dewan itu. Apakah Dewan itu hanya 'main selamat' dalam hal ini. Sekurang-kurang dapat membantu mencari jalan tengah, supaya mana syarikat bumitera tidak lingkup.

JKR pula perlu bertimbang rasa, jika lewat sedikit dari jadual. Kerana membuat hospital bukan seperti bangunan biasa. Ia sangat rumit dan banyak hal-hal yang tidak termasuk dalam spekasi bangunan. Contohnya, pembinaan hospital besar Alor Star, bukan sahaja makan bertahun tambahan masa malah berpuluh juta tambahan kerana perubahan pelan dan sebagainya.

Jangan terlalu tunduk kepada pembangkang kerana mereka apa yang dibuat oleh kerajaan sentiasa tidak kena. Kalau diberi kepada mereka baru kena !.
TERUSKAN BACA SINI
TERUSKAN BACA SINI

1 comment:

chenerong ular said...

Salam,untuk memberi kepuasan keapada semua pehak atau puak di dalam satu masa adalah satu perkara yang amat mustahil,maknanya jika kita dapat memberi kepuasan majoriti dari orang orang sudah memadai.

Berbicara tentang kontraktor bumi putra ini,sampai kiamat pun tak habis cerita tentang tak puas hati,siapa yang tak nak kaya dengan cara mudah,berapa ramai yang kerajaan nok beri makan,dah dapat tak kenyang kenyang,\.

Senang sahaja jika kita nak kata adil,yang dapat tak payah beri dah,ikut giliran 10 tahun tak tentu dapat lagi.

cuba tengok jika kita pulak duduk di tempat mereka sebagai KP JKR, Ada kah kita adil ?,mungkin kita lagi teruk daripada mereka mereka yang kita katakan itu. jual malaysia pun harus agaknya.

FIKIR FIKIRKAN LAH SAYA CUMA MENGINGATKAN SESAMA BANGSA SE AGAMA.

WASALLAM.