Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Wednesday, August 25, 2010

DEWAN PEMUDA PAS PUSAT JANGAN TEGAK BENANG BASAH


Kebelakangan ini banyak perkara habis setakat siasatan akhirnya tergantung tiada tindakan susulan walau pun terdapat bukti-bukti kebenaran pengkhianatan terhadap negara, agama dan bangsa. Isu-isu seumpama ini menggambarkan pihak berkuasa tidak tegas. Lama kelamaan nanti para pejuang akan menjadi bosan untuk bertindak dan membiarkan apa jua isu kerana ia bertujuan gembar-gembor politik semata-mata.


Kes Khatib Zakaria Ahmad terang-terang mengaku membelakangkan KDYMM Seri Paduka Banginda Yang Dipertuan Agung dibebaskan begitu sahaja. Sepatutnya ia diambil tindakan wajar kerana menghina Institusi Ketua Negara yang termaktub dalam perlembagaan Persekutuan. Isu mendoakan mereka yang memusuhi Islam secara nyata bukan perkara kecil.


Jika pemerintah membiarkan berterusan kes-kes seumpama ini lama kelamaan ramai orang naik keatas kepala kerana mereka fikir jika mereka buat pun hanya setakat siasat sahaja. Tidak lebih daripada itu. Pemuda kecewa kerana Si Zakaria Ahmad dibebaskan begitu sahaja sepatutnya dia disusuli dengan dakwaan dimahkamah walau pun dia mengaku semasa siasatan.


Pemuda juga mengutuk keras sikap Dewan Pemuda Pas Pusat yang membela alat Lim Guan Eng itu.  Pemuda Pas mengizinkan kerendahan akhlak seorang khatib dalam membaca khutbah penting sebagai syarat fardhu Jumaat.  Membaca khutbah tidak mengikut tatasusila dan peraturan Islam juga merupakan akhlak. Perjuangan menegakan Islam apakah yang DPPP lakukan?.


Perbuatan menghalalkan semua cara bagi mencapai cita-cita politik termasuk urusan ibadat  adalah perbuatan keji yang tidak boleh dimaafkan. Walau pun Si Zakaria Ahmad itu penyokong Pas, tetapi kebaculannya tidak harus dibela oleh sesiapa pun.  Salah tetap salah walau pun dia kawan kita. Jangan kerana keangkuhan kita itu mempamirkan kedunguan kita dalam menegakan agama Allah swt. Jika kita menyokong akan menambahkan lagi kekusutan ibadat umat Islam.


Peranan DPPP sepatut menegur dan mengkritik sebarang bentuk penyimpangan dalam rangka ibadat, bukan pemuda UMNO. Sekarang oleh kerana terlalu taksub dengan meraih undi kaum lain agama dijadikan alat membesarkan jiwa musuh  islam nombor satu itu. Jika UMNO mengatakan Pas sesat,  bukan main kuat lompat dan jeritnya  bertanya mana bukti ? Sekarang bukan bukti ?. UMNO sejak merdeka tahun 1957 tidak pernah menyeret nama tokoh-tokoh MCA kedalam mana amal ibadat kerana kami hanya berkongsi pemerintahan bukan soal agama, kerana bagi mereka agama mereka, kami agama kami dan harus saling memahami.


Itu pun PAS menuduh UMNO kafir..... jika hal ini berlaku kepada UMNO kami tidak tahu apalah sumpah seranah PAS kepada UMNO.  Sekarang sebenarnya siapa....................... ?.

No comments: