Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Saturday, October 2, 2010

MENYAMAR, MENCEROBOH DAN ADU DOMBA PERLU SIASATAN SEGERA


Boo Su Lyn yang menyamar, menceroboh dan membuat lapuran adu domba perkauman dalam Malaysian Insider pemuda UMNO berharap polis tiada halangan untuk siasatan segera terhadap wartawan berkenaan. Ini memandangkan bahawa puteri UMNO telah membuat lapuran hari ini ( 2/10/2010).

Pemuda UMNO mahu supaya pihak terlibat bertanggung jawab atas perbuatan mereka yang cuba memecah belahkan kaum dengan membuat lapuran dimedia berita yang ditokok tambah hingga menimbulkan sentimen antara kaum dinegara ini. dalam keadaan sekarang emosi cepat terbakar jika ada pihak mencurah minyak dan mencucuh api.

Wartawan dan portal yang berniat jahat itu wajar diambil tindakan sekiranya mereka tidak dapat membuktikan apa yang dilapur itu benar. Desakan ini dibuat kerana supaya pihak yang melatah dalam isu ini dapat maklumat yang tepat dan tidak terburu-buru menerma bulat-bulat apa yang dilapurkan.  Sekiranya perlu BSL itu dan penerbit akhbar berkenaan ditahan dibawah ISA.

No comments: