Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Sunday, September 26, 2010

PEMUDA MESTI BIJAK DAN BERANI- ADZLAND.

Salam untuk rakan-rakan pemuda,

Konsep pemuda benteng negara dan harapan bangsa mesti kita teruskan terutama dalam keadaan orang melayu tercabar sekarang. Kita mesti bijak dan berani berdepan dengan cabaran. Kita wajar mewarisi  kepimpinan pemuda terdahulu dari kita. Jika lemah dan penakut musuh-musuh akan naik kekepala.

Kebijaksanaan mengawal kita dari emosi hingga masyarakat jadi kalut kerana ke emosian kita. Tetapi jika hak kita dirabus, apa terjadi kita wajib bangkit serata-rata dan bertaut. Jangan diubah gaya pemuda jika tidak tahu kemana arah untuk digubah.

Ketika parti dalam keadaan serabut kita jangan menambah kusut. Apa lagi menjadi tukang karut.

Ayuhlah rakan-rakan, kita kembali kita kembali kepangkal jalan. Jalan yang lurus dirintih oleh pejuang terdahlu dari kita.

Selamat berjuang. Salam.

1 comment:

chenerong ular said...

Sharusnya pemuda bersikap begitu berani,yang benar kata benar yang salah kata salah, bandingkn zaman pemuda di bawah sy albar,setidak tidaknya pemuda zaman zahid hamidi,kumpulan ini ada power mendesak,timbaltara jika apa2 isu di keluarkan menyentuh sensitiviti melayu mereka kedepan,sekarang apa jadi?,sekarang ini pemuda,kebanyakan bosnya lah hanya lah inginkan jawatan untuk mencari keuntungan peribadi,kita tidak napikan rata2 jika kita tanya ajk pemuda akan berkata bos mereka amat bagus,kerja cemerlang,duit tak kedekut,bagi saja,mana nak cari kp mcam ini,ini mungkin bukan berlaku di jerantut,tempat lain kot,tapi ingat berapa kerat sangat yang dapat makmur dengan adanya pemimpin sebegini,apa yang penting adalah jangka panjang,iaitu pengundi2 pru,bukan pengundi2 untuk jawatan 2 tahun sekali itu sahaja,yang ini kita harus fikirkan,bagaiman kita harus dapat meyakinkan pengundi2 seluruhnya agar mengundi pati kita,apa yang kita buat untuk pati kita tidak dipandang MELUAT oleh pengundi2,jangan kita fikir penyokong kita yang mengundi kita 2 tahun se kali tu saja.ada jawatan tapi tak memerintah pun tak ada makna,kecuali lah dah ada niat nak MELOMPAT SEBELAH SANA JIKA SINI KALAH.