Dari Meja Editor

Sekarang ini saudara dan saudari berada dilapang sasar Pergerakkan Pemuda UMNO Jerantut. Jangan melintas tidak tentu hala, kerana triger di hujung jari; dipetik terus meletup. Hujung laras ini tak mengenal siapa. Sekali laras menghala ke saudara/saudari bermakna giliran saudara/saudari akan tersungkur.

Jangan rapat, Pemuda sepak, terajang, sigong,tempeleng; jika jatuh terus lenyek. Sasaran kami adalah DAP, PAS dan PKR; Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

SIAP SIAGA! RAPATKAN BARISAN! KEHADAPAN JALAANNN! KIRI!..... KANAN!.......KIRI!.......KANAN!......KIRI!.......KANAN! ATTENNNTIIOONNN!

Thursday, September 23, 2010

TUN DR.MAHATHIR TIDAK RASIS

                                                MPAJA 1948

Pahang Daily Online tersilap besar mengatakan bahawa Tun Dr.Mahathir rasis dan perlu diambil tindakan dibawah Akta Hasutan tahun 1948 atas keyataannya hari ini 24/9/10.

TDM hanya memberi peringatan kepada sesiapa yang masih merasakan dirinya melayu akan hilang kuasa jika pembangkang memerintah melalui pengalaman diPerak selepas PRU 12. Nizar MB Perak pada waktu itu menjadi boneka DAP dan telurnya sentiasa diramas oleh DAP. Apa sahaja kemahunan DAP terpaksa diluluskan jika tidak telurnya akan berlanar pecah.

Kenyataan TDM hanyalah sebagai peringatan kepada golongan baru tentang sejarah melayu hilang kuasa walau pun ia baru berlaku tetapi sama dengan orang tua-tua mengingatkan kita tentang bagaimana azab dan pedihnya orang melayu dizaman peralihan apa yang dikatakan pemerintahan bintang tiga selama 14 hari.

Ingatan juga seperti zaman penjajahan berbagai kuasa diTanah Melayu. Golongan yang buta sejarah seperti melayu  yang jadi tali barut DAP tidak gemar mendengar nasihat itu sebab melayu jadi begini rupa. Golongan yang gila kuasa kian bertahta dihati tanpa menoleh kesannya kepada orang melayu.



Pemuda mahu supaya TDM supaya selalu mengingatkan orang melayu berulang kali tentang pentingnya bersatu dan mempertahankan kuasa kerana golongan buta sejarah sangat besar jumlahnya dikalangan orang melayu.

Biarlah peringatan berulang kali itu tercatat dalam sejarah bangsa melayu yang melarat suatu hari nanti kerana menerima hukuman kebebalan dan kobodohan nenek moyang mereka. Catatan ini akan dikaji oleh mereka terkemudian. Itu pun jika tidak dimusnahkan oleh pihak yang berkuasa pada ketika itu.

Mereka yang lupa diri ini, bukan sahaja ingin menjahanamkan dan belot pada bangsa malah sudah sampai malu mengaku melayu.

No comments: